Меню сайта
Поиск по каталогу
Каталог статей
Начало » Статьи » Учебные материалы » Разное

Практичні заняття. III курс

Обязательный  минимум  художественных  текстов
по  зарубежной  литературе  XX  столетия

 

Американская литература

       1.  Хемингуэй Эрнест.  Прощай, оружие!: Роман. Фиеста: Роман.
       2.  Фолкнер Уильям.  Особняк: Роман.
       3.  Драйзер Теодор.  Американская трагедия: Роман.
       4.  Стейнбек Джон.  Гроздья гнева: Роман. Жемчужина: Повесть-притча.

Немецкая литература

       5.  Манн Томас.  Доктор Фаустус: Роман.
       6.  Манн Генрих.  Молодые годы короля Генриха IV : Роман.
       7.  Брехт Бертольд.  Мамаша Кураж и ее дети: Трагифарс.
       8.  Ремарк Эрих Мария.  На Западном фронте без перемен: Роман.
       9.  Фейхтвангер Лион.  Лже-Нерон: Роман.

Английская литература

     10.  Шоу Джордж Бернард.  Святая Иоанна: Трагедия.
     11.  Уэллс Герберт.  Игра в крокет: Повесть.

Австрийская литература

     12.  Кафка Франс.  Превращение: Новелла. Приговор: Новелла. Процесс: Роман.

Колумбийская литература

     13.  Маркес Габриэль Гарсиа.  Сто лет одиночества: Роман.

Бразильская литература

     14.  Амаду Жоржи.  Капитаны песка: Роман.

Чешская литература

     15.  Фучик Юлиус.  Репортаж с петлей на шее: Роман.
     16.  Гашек Ярослав.  Похождения бравого солдата Швейка: Роман, неоконченный.

Французская литература

     17.  Роллан Ромен.  Очарованная душа (Аннета и Сильвия. К. 1. Лето. К. 2): Роман-эпопея.
     18.  Барбюс Анри.  Огонь: Роман.
     19.  Мориак Франсуа.  Дорога в никуда: Роман.
     20.  Камю Альбер.  Чума: Роман.
     21.  Сент-Экзюпери А. де.  Маленький принц: Повесть.

Польская литература

     22.  Тувим Юлиан.  Цветы Польши: Поэма, неоконченная.

 

 

ПРАКТИЧНІ  ЗАНЯТТЯ  З  ІСТОРІЇ  ЗАРУБІЖНОЇ  ЛІТЕРАТУРИ

Практичне заняття № 1
Художнє осмислення теми «втраченого покоління»
в романі Е.-М. Ремарка «На Західному фронті без змін»

П л а н

     1.  Сюжет і типові обставини в романі.
     2.  Специфіка композиції твору.
     3.  Авторська позиція в антивоєнному романі.
     4.  Поліфункціональність пейзажу і кольористики.
     5.  Своєрідність колективного героя.

Л і т е р а т у р а

     1.  История немецкой литературы: В 3 т. М., 1985. Т. 3.
     2.  Мотылёва Т. Л.  Роман — свободная форма. М., 1982.
     3.  Лейтес Н. С.  Немецкий роман 1918—1945 гг. (эволюция жанра). — Пермь: Изд-во Пермского университета, 1975. — 324 с.
     4.  Затонский Д. В.  Искусство романа и XX век. — М.: Художественная литература, 1973. — 534  c.
     5.  Гуменний М. Х.  Поетика романного жанру Олеся Гончара: проблеми типологій: Монографія. — К.: Акцент, 2005. — 237 с.

 

Практичне заняття № 2
Ідейно-художній аналіз роману Е.-М. Хемінгуея «Прощавай, зброє!»

П л а н

     1.  Сюжетно-композиційна основа роману.
     2.  Своєрідність системи персонажів: психологічна вмотивованість їх поведінки.
     3.  Функції лейтмотивів та пейзажу в романі.
     4.  Особливості діалого-монологічного мовлення в романі.
     5.  Місце роману в західній антивоєнній прозі.

Л і т е р а т у р а

     1.  Кашкин И. А.  Эрнест Хемингуэй. — М.: Художественная литература, 1966. — 297 с.
     2.  Анастасьев Н. А.  Творчество Э. Хемингуэя. — М.: Просвещение, 1981. — 112 с.
     3.  Грибанов Б. Т.  Эрнест Хемингуэй: герой и время. — М.: Художественная литература, 1980. — 255 с.
     4.  Лидский Ю. Я.  Творчество Э. Хемингуэя. — К.: Наукова думка, 1978. — 407 с.
     5.  Папоров Ю. Н.  Хемингуэй на Кубе. — М.: Советский писатель, 1982. — 575 с.
     6.  Гуменний М. Х.  Поетика романного жанру Олеся Гончара: проблеми типологій: Монографія. — К.: Акцент, 2005. — 237 с.

 

Практичне заняття № 3
Ідейно-художній аналіз роману А. Барбюса «Вогонь»

П л а н

     1.  Своєрідність документальної основи твору.
     2.  Жанрова специфіка роману.
     3.  Етичний та соціальний аспекти колективного героя.
     4.  Функції портретування та екстер’єру.
     5.  Художнє та філософське осмислення проблеми «втраченого покоління» в романі.

Л і т е р а т у р а

     1.  Гуро И.,  Фоменко Л.  Анри Барбюс. — М.: Молодая гвардия, 1962. — 272 с.
     2.  Кольцов М. Е.  Литературные портреты. М., 1956.
     3.  Лидин В. Г.  Люди и встречи. М., 1965.
     4.  Манн Г.  Анри Барбюсу и его друзьям // Анри Барбюс. Соч.: В 10 т. М., 1958. Т. 8.
     5.  Никулин В.  Анри Барбюс // Соч. М., 1956. Т. 1.
     6.  Цвейг С.  Огонь // Собр. соч.: В 8 т. М., 1963. Т. 7.

 

Практичне заняття № 4
Жанрово-композиційна основа «Маленького принца» А. Сент-Екзюпері

П л а н

     1.  Автобіографічні мотиви філософської казки-притчі «Маленький принц».
     2.  Жанрова своєрідність «Маленького принца».
     3.  Фольклорна основа твору, творче переосмислення уснопоетичних образів і засобів.
     4.  Проблематика, ідейна спрямованість, персонажі.
     5.  Філософський зміст твору, його оптимізм.

Л і т е р а т у р а

     1.  Мижо М.  Сент-Экзюпери. Жизнь замечательных людей. — М.: Молодая гвардия, 1963. — 463 с.
     2.  Григорьев В. Д.  Антуан Сент-Экзюпери. М., 1978.
     3.  Буковская А.  Сент-Экзюпери или парадоксы гуманизма. — М.: Радуга, 1983. — 208 с.
     4.  Куликовская З. М.  «Ти за все відповідаєш» Антуан де Сент-Екзюпері // Зарубіжна література в навчальних закладах. — № 11. — С. 28—34.
     5.  Ніколаєнко О.  Політ над собою. Антуан де Сент-Екзюпері та його казка «Маленький принц» // Зарубіжна література в навчальних закладах. — 1999. — № 11. — С. 3—24.

 

Практичне заняття № 5
Реалізм п’єси Б. Брехта «Матінка Кураж та її діти»

П л а н

     1.  Художня своєрідність п’єси: функції ремарок, зв’язок із фольклором, індивідуалізація мови персонажів.
     2.  Історія і сучасність в тематиці п’єси.
     3.  Система персонажів: трагічна доля та її мотивація.
     4.  Значення образу героїні (Катрін).
     5.  Історія створення п’єси.

Л і т е р а т у р а

     1.  Райх Б. Ф.  Бертольт Брехт. М., 1968.
     2.  Глумова-Глухарёва Э. И.  Драматургия Бертольда Брехта. М., 1962.
     3.  Чирков С. С.  Брехт. К., 1971.

 

Практичне заняття № 6
Жанрова своєрідність книги Ю. Фучика «Репортаж з петлею на шиї»

П л а н

     1.  Люди і «маріонетки» в художній концепції письменника.
     2.  Художньо-документальне відтворення дійсності в книзі.
     3.  Оптимізм твору як вираження його глибокого історизму.
     4.  Своєрідність структури книги.
     5.  Лаконізм і художня своєрідність стилю Ю.  Фучика.

Л і т е р а т у р а

     1.  Днепров В. Д.  Литература и нравственный опыт человека. Размышления о современной зарубежной литературе. Л., 1970.
     2.  Мотылёва Т. Л.  Достояние современного реализма. Исследование и наблюдение. М., 1973.
     3.  Балашова Т. В.  Активность реализма. М., 1982.
     4.  Густа Фучиков.  Воспоминание о Фучике. М., 1974.
     5.  Кузнецова Р. Р.  Юлиус Фучик. М., 1953.

 

Практичне заняття № 7
Особливості історичного антифашистського роману Л. Фейхтвангера «Лже-Нерон»

П л а н

     1.  Історична основа роману, його актуальність.
     2.  Особливості композиції роману.
     3.  Система персонажів: індивідуалізація та типізація.
     4.  Авторські відступи, публіцистичність роману, функції ретроспекцій, своєрідність пейзажу.

Л і т е р а т у р а

     1.  Рачинская Н. Н.  Лион Фейхтвангер (1884—1958). М., 1965.
     2.  История немецкой литературы: В 3 т. М., 1985. Т. 3.
     3.  Лейтес Н. С.  Немецкий роман 1918—1945 годов. Пермь, 1975.
     4.  Девекин В. Н.  Немецкая антифашистская литература. М., 1979.

 

Практичне заняття № 8
Ідейно-художній аналіз п’єси Дж. Б. Шоу «Свята Іоанна»

П л а н

     1.  Традиції і новаторство п’єси «Свята Іоанна».
     2.  Своєрідність ідейної спрямованості драматичного конфлікту.
     3.  Створення образу народної героїні і комічне зняття легенд про неї, інші образи.
     4.  Особливості композиції п’єси, гострокомічні і сатиричні ситуації.
     5.  Поетика (психологізм, драматизм).

Л і т е р а т у р а

     1.  Хьюз Э.  Бернард Шоу. М., 1968.
     2.  Гражданская З. Т.  Бернард Шоу. Очерк жизни и творчества. М., 1965.
     3.  Образцова А. Г.  Драматургический метод Б. Шоу. М., 1966.
     4.  Серебрякова Т.  О других и о себе. М., 1968.
     5.  Майский И.  Шоу и другие. М., 1967.

 

Практичне заняття № 9
Художня майстерність Р. Роллана-романіста

П л а н

     1.  Закономірність змін у світогляді і художньому методі Роллана. Звернення до досвіду творчого методу — реалізму.
     2.  «Зачарована душа» — роман про долю французької інтелігенції.
     3.  Пошуки нового позитивного героя.
     4.  Глибока соціальна характеристика дійсності. Майстерність психологічного аналізу в романі.

Л і т е р а т у р а

     1.  Мотылёва Т. Л.  Творчество Р. Роллана. М., 1969.
     2.  Шайтанов О. В.  Р. Роллан. К., 1960.
     3.  Журавська І. Ю.  Р. Роллан. — К.: Дніпро, 1978. — 197 с.
     4.  Балахонов В.  Ромен Роллан и его время. М., 1968.
     5.  Анисимов И.  Мастера культуры. М., 1968.
     6.  Луков В. А.  Французская драматургия. М., 1984.

 

Практичне заняття № 10
«Американська трагедія» — вершина творчості Т. Драйзера

П л а н

     1.  Розширення соціальних горизонтів твору, поглиблення художнього дослідження соціальних процесів і психологічної вмотивованості поведінки персонажів.
     2.  Проблематика твору, його жанрова своєрідність, композиційно-сюжетна структура, образна система.
     3.  Прийоми творення персонажів.
     4.  Епічний розмах твору. Особливості мови і стилю.

Л і т е р а т у р а

     1.  Засурский Я. Н.  Американская литература XX века. Некоторые аспекты литературного процесса. М., 1966.
     2.  Затонский Д. В.  Искусство романа и XX век. — М.: Художественная литература, 1973. — 534 с.
     3.  Мендельсон М. О.  Современный американский роман. М., 1964.
     4.  История американской литературы / Под ред. Н. И. Самохвалова. М., 1971. Ч. 1.

 

Практичне заняття № 11
Творчість Габріеля Гарсіа Маркеса

П л а н

     1.  Формування естетичних принципів Маркеса.
     2.  Своєрідність ранніх повістей митця.
     3.  Історія створення роману «Сто років самотності».
     4.  Сюжетно-композиційна основа роману.

Л і т е р а т у р а

     1.  Столбов В.  Пути к жизни. М., 1985.
     2.  Покальчук Ю. В.  Сучасна американська проза. М., 1978.
     3.  Столбов В.  Послесловие // Габриэль Гарсиа Маркес. Сто лет одиночества. Полковнику никто не пишет. М., 1986.

 

Практичне заняття № 12
Генріх Манн «Молоді роки короля Генріха IV»

П л а н

     1.  Історична та художня правда в романі.
     2.  Сюжетно-композиційні особливості твору.
     3.  Система персонажів (Жанна Наваррська, Катерина Медичі, Коліньї, Генріх, Марго, Гіз, Карл…). Їх психологічна характеристика.
     4.  Функції та роль пейзажу у романі.
     5.  Своєрідність поетики твору.

Л і т е р а т у р а

     1.  История немецкой литературы: В 3 т. М., 1985. Т. 3.
     2.  Серебров Н.  Генрих Манн. М., 1964.
     3.  Анисимов И.  Мастера культуры. М., 1968.
     4.  Миримский И.  Статьи о классиках. М., 1966.
     5.  Фейхтвангер Л.  Генрих Манн // Собр. соч.: В 12 т. М., 1968. Т. 12.
     6.  Журавська І.  Генріх Манн: життя і творчість. К., 1985.

Категория: Разное | Добавил: Админ (16.09.2007)
Просмотров: 9607 | Рейтинг: 3.1 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Категории каталога
Педагогика [1]
Разное [2]
МПИЯ [2]
Методика преподавания иностранных языков
МВРЛ [2]
Методика воспитательной работы в детском лагере
Друзья сайта
 
 
©  Иняз, 2007—2009