Питання до іспиту з методики викладання іноземних мов
III курс
Методика навчання іноземних мов як наука та її зв’язок з іншими науками.
Дидактичні принципи навчання іноземних мов.
З’ясування та характеристика основних частин змісту навчання іноземних мов (знання конкретного мовного матеріалу (лексика, фонетика, граматика, орфографія), вміння та навички усного мовлення, читання, письма, тематика).
Поняття системи в науках, зокрема, в методиці навчання ІМ.
Прямий метод навчання ІМ (Берліц, Гуен, Пассі).
Усний метод навчання (Пальмер, Френч, Фріз).
Аудіо-лінгвістичні методи навчання ІМ (аудіо-лінгвальний та аудіо-візуальний).
Система вправ при візуальному навчанні ІМ. Класифікація та характеристика типів вправ (мовні, тренувальні, комунікативні).
Навчання лексики. Принципи та способи відбору лексики для навчання ІМ.
Навчання граматики ІМ. Стадії формування граматичних навичок (аналіз активного та пасивного граматичного мінімуму).
Навчання вимови. Труднощі, які виникають при навчанні фонетичних закономірностей англійської мови.
Загальна характеристика психологічних особливостей усного мовлення.
Сугестопедичний метод Г. Лозанова. Його переваги та недоліки.
Контроль при навчанні ІМ. Об’єкти та засоби контролю при навчанні ІМ.
Зміст комунікативного методу. Комунікативний метод Ю. І. Пассова.
Зміст комунікативного методу. Система рецептивно-репродуктивних мовленнєвих вправ.
Принцип комунікативного методу при навчанні говоріння.
Визначення поняття методики з точки зору її типологічного значення й алгоритму навчання.
Основні принципи освіти і зміни в навчанні ІМ.
Державний освітній стандарт з ІМ.
Системне вивчення граматики: за і проти (Соловйова).
Диференційований підхід до навчання граматики.
Початковий етап навчання вимови. Система вправ.
Місце й роль фонетичних навичок при навчанні ІМ.
Психологічні особливості оволодіння усним мовленням на ІМ.
Психологічні основи навчання лексики на ІМ.
Психологічні основи навчання фонетики на ІМ.
Психологічні основи навчання граматики на ІМ.
Свідомо-практичний метод Б. В. Біляєва, Г. О. Харлова. Груповий метод. Метод повної фізичної реакції.
Граматико-перекладні методи.
Класифікація методів навчання ІМ.
Методична система навчання читанню М. Уеста.
Однозначна та багатозначна перекладна семантизація.
Спосіб багатослівного тлумачення значення іншомовних слів.
Формування фонетичних навичок мовлення (артикуляційний підхід)
Формування фонетичних навичок мовлення (акустичний підхід).
Формування фонетичних навичок мовлення. Мета та компоненти фонетичної зарядки, її місце на уроці.
Формування лексичних навичок мовлення. Об’єм індивідуальних семантичних кіл.
Формування граматичних навичок. Порівняльна характеристика структурного та системного методів.
Формування граматичних навичок. Експліцитний та імпліцитний підходи.
Створення умовно-комунікативних та власне комунікативних ситуацій для актуалізації граматичних навичок. Формування граматичних навичок.
Вправи на рівні словосполучення.
Вправи на рівні речення та понадфразової єдності.
Вправи на рівні слова.
Система лексичних вправ.
Лексичний навик, його структура та функціональна сутність.
Зв’язки слів та їх роль для здійснення іншомовного мовлення (формальні, асоціативні, парадигматичні, синтагматичні та смислові).
Формування соціокультурної та соціолінгвістичної компетенції на уроках англійської мови.
Формування дискурсивної та стратегічної компетенції на уроках англійської мови.
Диференційований підхід до формування вимови.
Використання різних видів наочності в процесі формування іншомовної лексичної компетенції.
Використання різних видів наочності в процесі формування іншомовної граматичної компетенції.
Вправи для формування рецептивних / репродуктивних граматичних навичок.
Мета і зміст навчання лексики. Поняття «активний» і «пасивний» лексичний мінімум. Різні способи семантизації лексичних одиниць.
Основні компоненти методики навчання іноземних мов як науки. Її зв’язок із суміжними науками.
Вправи в навчанні іноземних мов: поняття «вправа», «структура вправи», класифікація вправ.